Bliv en bedre restaurantchef

Dagligdagen i køkkenet på en travl restaurant kan hurtigt blive travl og hektisk. Den slags situationer er svære at undgå, når man gerne vil give gæsterne den bedste oplevelse med en hurtig betjening.

Når det hele skal gå ekstra stærkt, kan det som restaurantchef være svært at holde hovedet koldt. Det kræver en del at holde det store overblik, når den ene ordre efter den anden kommer ind – og det kan ende ud i en hævet stemme samt en hård tone til de andre medarbejdere i restauranten.

En stemning, der motiverer dine medarbejdere

Det kræver træning – og en masse værktøjer – når du skal lære at undgå at overføre det hektiske tempo til den måde, du taler til dine medarbejdere på. Når der er en hård tone, kan det nemlig virke demotiverende for nogle personer – og det er jo den modsatte effekt, end hvad du ønsker.

Drømmen er at have et hold af motiverede medarbejdere, som glæder sig til at tage på arbejde og give den gas hver gang. Så vil du med garanti opleve en bedre stemning samt bedre resultater både i køkkenet og selve restauranten.

Men hvordan kommer du i gang – og hvordan får du de rette værktøjer?

Du kan selvfølgelig sætte dig ned og researche på nettet – her finder du en masse artikler og sikkert også nogle videoer, der kan lære dig en ting eller to. Du kan dog også vælge at tage på et decideret lederkursus, som giver dig en masse værktøjer, som du kan arbejde videre med. Her får du muligheden for at udforske, revidere og forfine din ledelsesstil, så du ikke spænder ben for dine egne ambitioner.

Relateret indlæg

Beskyt dine medarbejdere med godkendte mundbind

Beskyt dine medarbejdere med godkendte mundbind

Vi har efterhånden vænnet os til Corona, og har så småt også vænnet os til tanken om at bære mundbind, når vi færdes blandt andre mennesker i det offentlige rum. Men mundbind og værnemidler generelt gælder også, hvis du ejer en restaurant eller en cafe, der bliver...